تجمعات علیه » اسید پاشی های زنجیره ای » ، شور و شوق ِ دوباره جان گرفتن نیروهای زندگی است !

0,,18012292_303,00سایت خبری جنبش خرداد : » اسیدپاشی » های اصفهان یک راهکار سیاسی است . یک نسخه آزمایشی جدید ، با گنجاندن همه اصول پنهان کاری در آن . ابداع و اجرائی کردن یک پروژه راهبردی از سوی حکومت داعشی حاکم بر ایران ، که اختصاصا برای مقابله و برای رویاروئی های آتی تعبیه شده است . پاشنه آشیل این گونه سیاست های راهبردی اما اینست که خیلی زود لو می روند . این را ما مدیون شبکه های اجتماعی و معجزات «عصر تبادل اصلاعات و ارتباطات » هستیم . همه اصول پنهان کاری شان ، همه فرافکنی های شان ، همه اشاراتشان مبنی براینکه » ما نبودیم » ، جلوی چشمان از حدقه در آمده شان ، بسرعت دود می شود و به هوا می رود . بسرعت برق و باد دستها همزمان به یک سو و به یک سمت نشانه می رود . بسوی حکومت داعشی » جمهوری اسلامی » !

اسیدپاشی ها ، اما ، پرده برداری از یک » نسخه آزمایشی » کلان دیگر هم بود . نسخه ای که انگشت اشاره را نه تمام و کمال بسوی حکومت ، بلکه بسوی » فرهنگ مردسالار » ، » جامعه مردسالار» و بسوی » همه مردان ایران » نشانه می رود . نظریه ای بشدت خطرناک و مسموم که با بستن شمشیر برهنه به کمر و با اعلام جنگ تمام عیار به مردان ، جبهه ای غیر ضرور و مصنوعی می گشاید و لاجرم ، آگاهانه و یا ناآگاهانه ، آب به آسیاب همین حکومت داعشی و تقویت راهبرد سیاسی اش می پاشد .
چرا ؟
داعشیان حاکم در طول حکومت ننگین خود به انواع دیگر سرکوب ، رعب و وحشت کلان دست زده بودند . کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 ، قتل های زنجیره ای ، کشتار و سرکوب سال 88 از یادمان نرفته است .
جنبش زنان ، این نیمه شگرف ، این آتشفشان زیر پای حکومت اسلامی و این تحت ستم مضاعف ،که همراه با » مردان مخالف » رژیم و بیشتر از آنان قربانی می دهد ، ولی در تمامی حرکت های اجتماعی بزرگ پای ثابت مقاومت و نبرد در کنار و همراه » مردان » بوده و هست ، جنبشی که هنوز که هنوز نفس می شکد ، مقاومتش نشکسته و تسلیم نشده است و بسیار فراتر از اینها یکی از جنبش های بی نظیر خاورمیانه و جهان را رقم زده است ، نمی تواند و نباید به دام نظریات مسموم و انحرافی بیافتد و به مرزبندی های مصنوعی با نیمه دیگر جامعه ، یعنی مردان مخالف رژیم ، مردان مترقی و برابری طلب در غلطد . با همه آنانی که در تمامی این دوران سیاه طعم تلخ نابرابری ها و ستم را چشیده و می چشند . با آنانی که در همه این » دوران وحشت و تباهی » ، هزینه های سخت و سنگینی را متحمل شده اند . نباید از یاد ببریم که بسیاری شان اکنون در خاورانها و گورهای دسته جمعی پیدا و ناپیدا آرمیده اند. ناگفته پیداست که مبارزه با فرهنگ منحط مردسالاری و پدرسالاری ، مبارزه ای جاری و مداوم ما باید باشد و در این راه زنان مبارز کارنامه ارزشمندی داشته و دارند .
همبستگی و اتحاد رمز پیروزی !
اعتراضات و تجمعات دیروز نمونه درخشانی از همبستگی زنان و مردان بود و نشان از عزم راسخ آنان در به شکست کشاندن طرح های سرکوب رژیم از سوئی و به حاشیه راندن آن نظرات مسمومی است که از شکاف میان این دو نیروی انفجاری در رویاروئی های شگرف آتی میان نیروی » مرگ و زندگی » سود برده و می برند .
ما هم کوبانی های خودمان را در هیبتی رزمنده تر ، متحدتر و خروشان تر داریم سر و سامان می دهیم . چرا که راه کوبانی بما آموخت و می آموزد که در نبردهای سخت دشوار آتی ، همچون زنان و مردان کوبانی ، با هم هستیم و شکست و پیروزی هایمان هم به ما تعلق دارد .
با امید به فردا های روشنتر

بیان دیدگاه