پیروزی سیریزا در انتخابات یونان‬ سیلی محکمی بر صورت » ترویکا» ی ریاضت آفرین سرمایه جهانی !

2,w=650,c=0.bildسایت خبری جنبش خرداد : پیروزی چشمگیر چپ های رادیکال (‫#‏سیریزا‬ ) تائید شد
تا این لحظه و بر اساس اخبار گوناگون اتحاد چپ رادیکال یونان ( سی ریزا ) پیروز نهائی انتخابات پارلمانی امروز ، یکشنبه ، می باشد .
بر اساس همین گفته های همین منابع سریزا توانسته اکثریت مطلق آرا را نیز از آن خود کند و می تواند در تشکیل دولت آتی بی نیاز از دست زدن به ائتلاف با احزاب دیگر باشد .
گفته می شود که در اعلام نهائی شمارش آرا ، سریزا بتواند تا 40 درصد آرا را به خود اختصاص بدهد . این درحالی است که حزب راستگرای حاکم ، دموکراسی نو ، در پایان تنها می تواند با 25 در صد آرا خودش را دلخوش نماید .

حزب چپ یونان(سی ریزا) به رهبری»الکسی ‫#‏سیپراس‬» با شعار پایان دادن به » تحقیر ملی » پای در کارزار انتخاباتی نهاده است . هنوز معلوم نیست که این حزب تا به آخرش پای این شعار می ایستد و یا نه ؟ مهم اما اینست که در قرن بیست و یکم ، آنهم در یک کشور اروپائی و عضو اتحادیه اروپا ، حزبی با یک وعده انتخاباتی نامتعارف ظاهر شده است .
پایان دادن به تحقیر ملی !
براستی آن کدام وضعیت مشخص بود که این حزب را بسوی چنین شعاری پرتاب کرده ؟
» سلاح های کشتار جمعی » . آری درست حدس زدید . سلاح کشتار جمعی . سلاح‫#‏ترویکا‬یمتشکل از اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول . همان هائی که همچون اشغالگران اشغالگر وارد بحران یونان شدند و همه چیز مردم این کشور را به ویرانی کشاندند و 320 میلیارد یورو قرض روی دست شان گذاشتند و هر روز که می گذرد بر بهره بدهی ها هم افزوده می شود .
فرصت تاریخی برای اکثریت کارگران و زحمتکشان یونان فراهم آمده است . مردمی که با رای فردایشان نه فقط چهره یونان ، بلکه چهره اروپا را نیز تغییر خواهد داد .
اولین قدم برای پایان دادن به فلاکت فاجعه بار ِحاصل کارکرد سرمایه جهانی و تحقیر یک ملت لغو پرداخت بدهی 320 میلیاردی است .
پیروزی بزرگ حزب چپ این کشور را باید و می توان ، ابتدا به ساکن و بدون اما و اگر ، به این حزب تبریک گفت و  دست مردم این کشور را صمیمانه فشرد .

بیان دیدگاه