فریاد رفیق علیرضا تشیّد :بشکن تنم زیر شکنجه، محال است زیر درد / رازی تو بشنوی زِ من و همرهان من!

بشکن تنم زیر شکنجه، محال است زیر درد / رازی تو بشنوی زِ من و همرهان من!

بشکن تنم زیر شکنجه، محال است زیر درد / رازی تو بشنوی زِ من و همرهان من!

از متن : ….. من مثلا علیرضا تشیّد رو باز مطرح كردم، گفتم علیرضا تشیّد در زندان صد و پنجاه تا رو كمونیست كرده! برج چهار پروندش رفته، حكم اعدامش تأیید شده، شما تا حالا نمیذارین اعدام بشه! دنبال كار او هستین اینو هم از مرگ نجاتش بدین! و اینا قابل تحمل نیس برا ما ! …..  متن کامل سخنان لاجوردی، در ۲۹ دی ماه ۱۳۶۳

علیرضا در خانواده ای پولدار و نسبتاً مرفه در تهران زاده شده بود. دورۀ متوسطه را در دبیرستان علوی گذراند و در رشتۀ الکترونیک در دانشگاه صنعتی آریامهر، تحصیلاتش را ادامه داد. از سال 47 در زمرۀ مسئولان اصلی مجاهدین بود. به سال 50، در عملیات قطع برق دکل اصلی مربوط به جشن های 2500 ساله دستگیر شد. در کامیون ارتشی که او و هم رزمانش را به » بازداشتگاه» می بردند، به قصد خلع سلاح افسری که همراهشان بود، به او حمله کرد و بلافاصله در اثر اصابت گلوله های مسلسل سبک افسر مزبور و همکاران مزدورش زخمی شد. همانجا اعصاب دست چپش فلج شد و تا مدت ها هر صدای حتّی خردی در اطرافش، به رعشه اش می انداخت. با همان تن زخمی به جای بیمارستان مستقیم به شکنجه گاهش بردند و در دم به کُندۀ قصابی اش بستند. روزهای سختی بود. نیمی از سازمان مجاهدین ضربه خورده بود و اگر علی لب می گشود، نیم دیگر، آماج ضربات دشمن می شد. همه می دانستند اطلاعات تشکیلاتی علی آن قدر هست که نمایش گوشه ای از این راز می تواند به ضربه های اساسی منجر شود. هم رفقایش این را می دانستند و هم دشمن. موقعیت او و مقاومت حیرت انگیز او، بی اختیار، فریادهای مولانا را در سر ، طنین انداز می کرد: (بیشتر…)

پاسخی بگذارید

