بیﮔﻨﺎهی محکوم به اعدام دو روز ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍجرای حکم؛ اعتراف به قتل زیر شکنجه

روزنامه جام جم از «ﺍﺛﺒﺎﺕ بیﮔﻨﺎﻫﻲ يک محکوم به اعدام ۴۸ ﺳﺎﻋﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍجرای حکم» خبر داده است.اين روزنامه اسم و مشخصات اين محکوم به اعدام را منتشر نکرده اما نوشته است: «مردی که شش سال به اتهام قتل شاگرد مغازه‌اش در زندان به سر می‌برد، ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم اعدام، بی‌گناهی اش ثابت و آزاد شد.»روزنامه جام جم با اشاره به اينکه «شش سال پيش شاگرد يک تعويض روغنی در يک شب سرد زمستانی در مغازه‌ای در کرج با ضربه چاقو کشته شد و ماموران يکی از کلانتری‌های کرج، صاحب مغازه را به‌عنوان قاتل به قاضی معرفی کردند» نوشته است: «با اعتراف متهم در چند جلسه دادگاه که حدود شش سال به طول کشيد، وی مجرم شناخته شد و قاضی دادگاه، حکم اعدامش را صادر کرد، اما ۴۸ ساعت قبل از اجرای حکم معلوم شد، او نقشی در جنايت نداشته است.»به نوشته اين روزنامه، بی گناهی اين مردم اعدامی به شکل اتفاقی آشکار شد چرا که دو روز قبل از اجرای حکم اعدام او، سارقي همراه همدستانش در يکی از شهر‌های شمالی کشور دستگير شد و به «سرقت کابل و يک مورد قتل در مغازه تعويض روغنی در کرج اعتراف می‌کند.»روزنامه جام جم درباره اينکه چرا صاحب مغازه تعويض روغنی به قتل شاگردش اعتراف کرده و به اعدام محکوم شده بود، از قول او نوشته است که «شش سال پيش پس از پيدا شدن جنازه شاگردم در مغازه تعويض روغنی، پليس آمد و مرا به کلانتری برد. در کلانتری همه گفتند تو قاتلی و مرا کتک زدند. ديدم تحمل اين همه ضرب و جرح را ندارم. با خودم گفتم اگر اعتراف نکنم، مرا می‌کشند و اگر هم اعتراف کنم حکمم اعدام است. پس بهتر که اعتراف کنم تا حداقل کتک نخورم. سرانجام با توجه به آن چه از صحنه قتل ديده بودم، همه چيز را گردن گرفتم و به قتل شاگردم بدون اين که روحم اطلاعی داشته باشد، اعتراف کردم. بعد مرا به دادگاه بردند و آنجا هم همه چيز را گردن گرفتم.»اين محکوم به اعدام که اکنون آشکار شده دخالتی در قتل ندارد همچنين گفته است که در زندان نيز «برای دوستان زندانی‌ام همه چيز را گفتم، آنها می‌گفتند اگر اعترافاتت را پس بگيری، تو را به آگاهی می‌برند و چون در کلانتری يک قتل را گردن گرفته‌ای، در آگاهی بايد پنج شش قتل ديگر را هم گردن بگيری» و به همين دليل بود که در دادگاه نيز «به اختلاف مالی اشاره کردم و گفتم که قاتل هستم.»روزنامه جام جم همچنين از قول محکوم به اعدامی که اکنون بی‌گناهی او به شکل اتفاقی ثابت شده، نوشته است: «در طول اين شش سال تمام موهايم سفيد شد، زنم طلاق گرفت و تنها پسرم هم معتاد شده است. پدرم مغازه تعويض روغنی ام را فروخت و همه را خرج وکيل کرد.»اين روزنامه همچنين خبر داده است که متهم اصلی قتل شاگرد مغازه تعويض روغنی که به شکل اتفاقی در يکی از شهرهای شمالی ايران به اتهام سرقت بازداشت شد، گفته است که شش سال پيش در هنگام خريد موادمخدر با شاگرد اين مغازه آشنا شده است.اين متهم گفته است: «با او به مغازه رفتم و پس از کشيدن حشيش، روی تخت خوابيدم. پس از مدتی ديدم شاگرد مغازه می‌خواهد از من دزدی کند. با هم درگير شديم و با يک چاقوی بزرگ که ميوه خورده بوديم، ضربه‌ای به سينه‌اش زدم و او را به عقب هل دادم که پاهايش به ديوار کوتاه بالکن مغازه خورد و با سر به داخل چاله سرويس تعويض روغن افتاد.»روزنامه جام جم نوشته است اقارير  متهم جديد «با عکس‌ها و فيلم بررسی صحنه مطابقت» دارد و «اين متهم با قرار قانونی بازداشت و متهم بی‌گناه پس از شش سال حبس از زندان آزاد شد.»روزنامه جام جم به اسامی و هويت هيچ يک از طرفين اين پرونده جنايی را منتشر نکرده است.

نوشته شده در خبر. Leave a Comment »

پاسخی بگذارید

