صمد بهرنگی – ۱۲ شهریور ۱۳۴۷ – رودخانه ارس، ایران !

Azadeh_Akhlaghi_Photo-10

سایت خبری جنبش خرداد : دوم تیرماه سالروز تولد کمونیست و انساندوست بزرگ صمد بهرنگی است . یاد صمد ، این جاودانه تاریخ معاصر ایران ما ، گرامی باد !

همان که به ما گوشزد کرد: «مرگ خیلی آسان می‌تواند به سراغ من بیاید، اما من تا می‌توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شوم که می‌شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من، چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد».

آنانی که با این جمله معروف صمد » راه که بیفتیم ، ترسمان می ریزد » قد کشیدند ، راه افتادند ، زمین خوردند ، دوباره اما راه افتادند ، در درازنای تاریخ خونبار ما کم نیستند . فرزاد کمانگر در هیبت بحق صمد ، آخرین نمونه  نسل جوان ما نیست که در راه آزادی و عدالت اجتماعی کوشید و ددمنشانه به قتل رسید . میراث صمد و فرزاد همچنان قد می کشند ، راه می افتند ، می کشندشان ولی دوباره متولد می شوند ، راه می افتند و …… چرا که محکومیم ضمن وفادار ماندن بر آرمانهای صمد ، همواره بگوئیم و خسته نشویم که » راه که بیفتیم ترسمان می ریزد » تا سرانجام به دنیای بهتر مان دست یابیم .  در این شک نباید کرد .

عکس : آزاده اخلاقی، ایده‌پرداز و کارگردانِ یک مجموعه‌ی ۱۷ عکسی : «امروز آرمان‌گرایی سوژه‌ی تمسخر خیلی‌ها شده است، مردم کسانی را که اهداف بلند و دور از دسترس دارند دست می‌اندازند. برای من ولی کسانی که می‌جنگند و برای آرمانی جانشان را فدا می‌کنند بسیار محترمند. هدفم زنده کردن یاد کسانی بود که ستایش می‌کنم.»

پاسخی بگذارید

